2014-10-20

Matriek is 'n klug!

So kom Nola se roemryke 2 jaar in Liewe Heksie Kleuterskool op Aggeneys tot 'n einde. Dieselfde plek waar sy vir die Juffrou gesê het haar kind lyk soos 'n vark. Ek is seker hulle was heimlik verlig om die laaste van haar te sien. Ek het nog altyd gewonder hoe het sy, veral na daai aanmerking, so gereeld die rol van klasleier gehad. Dan vra ek haar nou presies wat moet sy nou as klasleier doen? Sy sê sy moet kyk dat die gordyne oop is en dat al die toilette getrek is. Baie trots op haar hogere amp.
Maar vroeg-vroeg in Graad 1 het ek agtergekom sy toon bitter min belangstelling in die skoolwerk self. Sy toon wel 'n lewendige belangstelling in al die buitemuurse aktiwiteite. Word na elke partytjie toe genooi en het baie maatjies! Ken elke Roxette liedjie uit haar kop uit, saam met al die dans moves. Vra jy haar wat is 4 + 2, sal sy gou op haar vingers tel en 6 sê, maar vra jy haar wat is 2 + 4, sal sy jou "defiant" aankyk en sê die juffrou het nog nie daai somme gedoen nie. Hier teen St. 1 se kant het ek besef as ek wil hê hierdie kind moet eendag matriek slaag, sal ek moet ingryp. Nou kyk, party mense het mos nou sulke moerse elaborate planne waarvolgens hulle hul kinders straf. Daar's 'n bottel waarin jy nou 50c moet gooi vir elke vloekwoord en daar is kamerdiens en kombuisdiens en badkamerdiens en tuinwerkdiens en karwas en sakgeld wat afgetrek word en bygetel word en plakkate met sterretjies op en ag ek weet nie wat nog als nie. So iets was natuurlik hopeloos te veel admin vir my. Dit sou daai jare seriously ge-impact het op die tyd wat ek spandeer het aan Days of our Lives, Santa Barbara en The Bold and the Beautiful. So ek het nou regtig beter dinge gehad om te doen as om my kinders 24/7 te polisieer. (Dalk moes ek maar, come to think of it in hindsight...). As hulle stout was het hulle 'n moerse pakslae gekry en die probleem is binne 5 minute opgelos. Verder het hulle buite gespeel tot dit donker is. Die hele Aggeneys rondgery op hulle fietse en te voet. Nou dieselfde genius redenasie het ek ten opsigte van Nola se huiswerk gehad. Ek kon nou ure met haar gesit het en later is ons altwee in trane en sy weet steeds nie dat 4 +2 en 2 + 4 dieselfde is nie, of sy kon boomgeklim het buitekant en ek kon binne 5 minute vinnig in so St 1 handskriffie haar huiswerk gedoen het. Ek het gegaan vir die laaste opsie. Baie minder stres vir ons al 3. Ek, sy, en die Juffrou.
So vorder sy flink deur die Laerskool. Neem aan alles deel en is heel gewild en baie happy met haar lewe. Steeds steur sy haar natuurlik gladnie aan wat enige onderwyser vir haar sê nie. Aan die einde van St 4 word sy gekies vir die skolierpatrollie, wat sy toe sommer self vriendelik dog ferm van die hand wys. Haar redes: Sy gaan nie daar staan in die pad soos 'n dom spietkop nie en sy gaan ook nie 'n halfuur vroeër opstaan OF 'n halfuur na skool bly om dit te doen nie. Hoe stry mens nou met so 'n redenasie?
Altyd mos maar 'n ou mooi dogtertjie gewees. Hier in St 6 word sy raakgesien deur 'n agent en kry sy die kans om modelwerk oorsee te gaan doen. Ek neem toe die besluit dat sy kan gaan, daar's in elk geval nog jaaaare tyd om matriek te kom klaarmaak. In haar St 7 jaar is sy sak en pak Italië toe. Sy kom met tussenposes terug en sy slaag St 7 met vlieënde vaandels, dit nadat sy net die helfte van die jaar in die skool was. So leer sy vlot Italiaans praat en vir die volgende 5 jaar sou sy baie van Europa te siene kry en natuurlik onnoembare avonture beleef, waarvan ek genadiglik die minimum weet. Hier teen die einde van St 7 moet die kinders mos nou hulle vakke kies vir St 8. Toe besef ek ons sal hier 'n ander plan moet maak. Ek doen toe bietjie navorsing en besluit dat Intec Kollege die beste keuse is vir 'n volwaardige Nasionale Senior Sertifikaat dmv korrespondensie. Ek skryf toe sommer in. Op hierdie stadium kon ek Nola se handskrif beter namaak as sy self. So is sy vir die grootste deel van haar St 8 jaar by die huis, maar sy woon klasse by by die Thabazimbi Christian School sodat sy daar onder toesig haar werk kan sit en doen. (Ek is nou nog verbaas dat hulle nie daarna daai skool se naam moes verander nie). Hier gaan dit heel goed. Ek onthou nog die voormalige Jimmy Abbott het die skool kom besoek om sy getuienis te lewer, en daar was 'n foto van hom saam met die hele skool in die plaaslike koerant. Ek vra haar die middag na skool: Waar is jy dan op daai foto Nola, jy was mos daai dag by die skool? Sy het in die klas gebly want sy het vir die juffrou gesê daar is nie 'n MANIER wat sy saam met daai ou op 'n foto verskyn nie. So kies die TCS ook 'n leerlingraad, maar uit die aard van die skool word hierdie leiers of prefekte nou "servants" genoem. Nola word ook gekies. Vriendelik dog ferm weier sy. Rede? Sy's niemand se "servant" nie. Goed dan. So kom sy die Intec St 8 met vlieënde vaandels deur. Dit behels net werkstukke, geen geskrewe eksamen nie. Raai wie het daai werkstukke gedoen? Met St 8 in die sakkie is happy-go-lucky Nola weer terug Europa toe. Ek het 'n paar maal daar vir haar gaan kuier waar sy soos 'n grootmens alleen in 'n woonstel gebly het vir maande op 'n slag. Orals oor Italië heen en ook in Athene, Griekeland. Heeltemal haar eie ding gedoen en ge-survive, op 15. Ek weet ook vandag ek en sy het in daardie tye 'n band gevorm wat nooit gebreek sal kan word nie.
Nou kom ons by St 9 en St 10. Dit doen jy nou in een jaar deur Intec. Maar gou sien ek hierdie is 'n gansie van 'n ander dam. Nola sit op daai tyd in Milaan en ek moet nou vir haar vakke kies en sommer inskryf vir Graad 12 ook. Sy't een jaar tyd. Die einde van die jaar moet sy terugkom en matriek kom skryf saam met die res van haar klasmaats. Hulle skryf in die skoolsaal. Sy skryf by die skoolkoshuis. Selfde datums, selfde vraestelle. Al verskil is sy was aan die begin van St 7 laas in 'n klaskamer. Ek kies toe die volgende matriekvakke: Afrikaans, Engels, Ekonomie, Bedryfsekonomie, Bybelstudie en Handelsreg. Alles standaaardgraad, behalwe Afrikaans en Engels. 'N week later daag die boeke op in 'n boks. Nola sit in Milaan. Ek sit in Thabazimbi. Ek begin frantically deur alles gaan en sien daar is 'n magdom take wat ingehandig moet word. Ek sal dadelik aan die werk moet spring. So werk ek deur Afrikaanse poësie en die Merchant of Venice en Mercantile Law en Genesis tot by Openbaring en beslote korporasies en eenmansake en ek kry toelating tot die matriek eindeksamen met 'n eksamennommer en 'n eksamensentrum!!!!!
Daai Augustus van wat nou haar matriekjaar sou wees, kom Nola huistoe. Sy hoor toe vir die eerste keer watter vakke sy oor 2 maande op Graad 12 vlak eksamen oor moet skryf. Needless to say het sy nog nooit in haar lewe van sulke vakke gehoor nie. Sy het GEEN idee van 'n formele brief in Afrikaans of Engels, opstelle, begripstoetse, comprehension, hoe om 'n vraestel te antwoord, monkey puzzles, kortvrae, langvrae, niks nie!!!!!! Niks!!!!!! Sy het geen idee hoe om te leer nie. Dis 'n nagmerrie. Maar ek het haar na haar kamer toe gevat en vir haar gesê: Nola, luister nou vandag vir my. Jy KAN dit doen. Ek gaan jou help en jy GAAN dit doen, maar dan moet jy my belowe jy sal vir die volgende 6 weke PRESIES doen wat ek van jou verwag. "Ek belowe Mamma". Okay. Now listen up.
Daar is 6 vakke. Daar is 6 weke. Daar is 7 dae in 'n week. 6 dae sal ons swot en die 7de dag sal ons hersien. Ons sal nie rus nie. Jy sal 6vm opstaan, eet en aantrek en 7vm sal jy by die eetkamertafel kom sit. 10vm tot 10.30vm kan jy 'n break kry. Tussen 1 en 2 kan jy rus. Van 4.30 tot 7nm kan jy 'n lang break kry. Jy mag dan nie in jou kamer wees nie, jy moet swem of draf of by iemand gaan kuier. Van 7nm tot 9nm swot ons weer, dan gaan stort jy, ons drink saam tee, en presies 10nm is jou lig af. Vir 6 weke lank. Elke dag. Deal? Deal.
Ek begin toe sommer met die eerste vak. Onthou sy was nooit in 'n klaskamer nie. Sy het geen werksboeke of notas nie. Afrikaans en Engels is beide 3 vraestelle: grammatika, voorgeskrewe werk en opstelle en begripstoets. So altesaam skryf sy 10 vraestelle. Toe vat ek die Ekonomie handboek. Hy het 300 bladsye. Deel deur 6 dae. 50 bladsye per dag. Sewende dag hersien ons. Sy sit met pen en papier, ek begin lees en verduidelik. Ons stry, ons baklei, ons huil, skree, vloek, lag. Terselfdertyd het ek 'n kantoor om te bedryf van die huis af. Dit doen ek na 9nm tot in die vroeë oggendure. En so vat ek en Nola vak vir vak, boek vir boek. As ons afkom op diagramme en formules wat ek nou sien ons gaan 'n dag lank spandeer aan 'n enkele bladsy en dan kry sy dit dalk nie eens in die eksamen nie, dan los ons dit eenvoudig uit. En stadig maar seker sien ek hoe haar brein ontsluit en hoe die inligting insypel. Ek maak flitskaarte en ons bou snaakse sinne met die eerste letters van woorde en teken prentjies en maak assosiasies en vir 6 weke lank hou ons by ons program.
Ek registreer haar eksamennommer by daai sms lyn wat jy dan kan bel om te hoor of jy geslaag het. So kom die dag wat sy haar eerste vak moet gaan skryf. Ek het nog nooit in my lewe so gestres nie. So het sy nie besef sy hoef nie al die vrae te doen nie en dat daar keusevrae was nie! Op nog 'n geleentheid het sy 10 minute voor die einde agtergekom daar is nog 'n klomp vrae aan die agterkant van die vraestel! So het ek haar gemotiveer en moed ingepraat en opgetel en maar weer probeer en vasgebyt. Die eksamen het tot 'n einde gekom, en ons is Margate toe. Oujaarsdag 2002 sit ek en sy op die strand. Sy sê ek moet daai nommer skakel, sy is te bang. Ek bel. Druk haar eksamennommer in. Die geblikte stem sê vir my: You have passed your Senior Certificate.
Julle kan nou daarvan maak wat julle wil. Ek verkies om te dink dat Nola een van die skerpste mense is wat ek ken. Sy het daarna nog vir jare lank om die wêreld gereis en daar is min plekke wat sy nog nie gesien het nie. Sy is welbelese en welberese en het 'n fantastiese werk. Sy woon in Kaapstad. Is getroud met die mooiste man in die land en is elke dag vir my 'n rots waarop ek kan steun. Sy het so pas 30 jaar oud geword en is die mens wat ek die liefste op hierdie aarde het!
Sent from my BlackBerry® wireless device







1 opmerking: